laupäev, 2. juuni 2012

Luuletused emadepäevaks



Su tiivalöögist maailm lendu läeb,
üks pilguheit ja laugeil pisar.
Ma taevalaotuses Sind näen,
see malbe linnulaul, ei kisa!

Su sulgi vahel maale langeb,
ma tahaks tagasi Sind kõrgustest!
Tean, kuid ju oled kange,
nii ilma olen õrnustest.

See lind, kes akna peale laskub,
see eal ei kipu vananema,
on talisman kui teedel astun...
...mu kullake, mu vanaema...


Mida veel tahta,
onni või paati,
või luigekesi lahel,
ja seda, et kiusu poleks me vahel,
ja seda, et taevas ei muutuks halliks,
ja seda et me jääks alati üksteisele kalliks! 

Kuigi tütar (poeg) on kaugel
ta kingib Sulle kõik.
Kõik päiksekiired,
mõtted, miljon lilleõit.
Kuid see kõik on ikkagi veel vähe,
ma kingin Sulle taevast kaunima tähe.
Tähe, mis kiirgab südamesoojust
ja suurendab õnnehoovust.

Mu ema silmis
on päikeselaik.
Mu ema juuksed
kui merevaik.
Mu ema musil
on maasikamaik
ja tema süles
on parim paik! 

Kõik, mis ses päevas on kaunist ja head:
varase kevade värskus ja sinetus,
metsade kosutav õhk,
kaugete pilvede hõbejas vinetus,
mändide vaigune lõhn,
keskpäeval lõuna poolt puhuvad tuuled,
milles sa minuga tervitust kuuled -
kõik, mis ses päevas on kaunist ja head,
kuulugu sulle!

Ikka veel tahaksid meie eest tõtata.
Mõtetes ikka veel sülle meid võtad sa.
Ikka veel ilu ja armastust õpetad.
Millal sa tänagi tööpäeva lõpetad? 

Kõik, mis meis veetlev on,
kõik, mis on hea,
sinule kuuluma peab!
Öeldakse, et inimesed tulevad ja lähevad
On inimesi, kes tulevad, aga kunagi ei lähe.
Nad on sooja hommiku sarnased.
Sina oled üks neist, kallis ema. 

Õnne sulle soovin täna
kõigest südamest.
Võlgnen sulle palju tänu
sinu vaeva eest.

Mu eest ikka oled sa
hoolitsenud hella käega.
Oled mulle head teinud,
oled palju vaeva näinud.

Mu kohustuseks olgu ka
alati sind rõõmusta,
sulle helgeid tunde luua,
palju õnne ellu tuua.
Täna ära rohi, maad ära kaeva,
argimuredega pead ära vaeva.
Löö jalad seinale, silmad kevade taeva,
ja lihtsalt naudi nii emadepäeva! 

Kimbu valgeid kevadlilli
kingin sulle emake,
ülaseid ja sinililli
toon sul täna, kallike.

Võta tasuks ainult lilli
armastuse, hoole eest.
Muud ei jõua mina sulle
kinkida su vaeva eest.
Sa oled mul rääkinud, et su süda jõuab
kanda … kogu maailma armastust. 

Et jumal kuuleb mu palveid isegi siis,
kui ma temaga vaikselt räägin. 

Et ka väikesed asjad näitavad
tõelist armastust. 

Et leian parima tee oma kõikide unistuste
täitmiseks. 

Et sinu armastav embus kaitseb mind alati. 

Et minu võidud rõõmustavad sind, nagu
oleksid nad sinu enda omad. 

Et sul võib küll olla tuhat tegemist, kuid
mina olen alati sinu jaoks kõige tähtsam. 

Sa oled õpetanud, et oma saatuse eest
vastutan ma ise. 

Et kõigele vaatamata pean ma ikkagi
uskuma oma unistuste täitumisse. 

Sa oled rääkinud, et kui mul on tunne,
et ma enam ei jaksa ja ei taha, siis sinu
armastuse ja usalduse abil leian jõudu veel
kord proovida. Ja et mis iganes ei juhtuks,
võin alati arvestada sinu mõistmise ja
toetusega. 

Tänan sind kogu südamest kallis ema,
et oled õpetanud mind parimal
viisil maailmas … sinule omasel viisil! 

Olgu aega Sul mureks ja hooleks,
pühadust patuga pooleks,
osavust kuldsetel kätel ning
täiskruusi soovide lättel -
pidurõõmu ja puhkust,eestlase jonni ja uhkust!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar